jävligt tidigt

Jag beslöt mig för att gå upp tidigt idag. Jag ska fan vara duktig!
Jag åkte med en buss som gick från maxen redan vid 8-tiden, väldigt impress med tanke på att jag börjar skoldagen vid 11-12 snåret.

Nu sitter jag här och jobbar med sam-uppgifter. Just nu är det om kriminalpolitik.

”Kriminalpolitik, statliga åtgärder som rör brottsligheten, huvudsakligen genom strafflagstiftning, polis, åklagarväsen, domstolar och kriminalvård. Kriminalpolitiken innebär en styrning av medborgarna genom maktmedel som straff och tvång. Gränserna för kriminalpolitiken framgår av regeringsformen (RF), som anger förutsättningarna för bl.a. lagstiftning och lagtillämpning. I vidare mening kan till kriminalpolitiken också räknas sådana åtgärder inom andra samhällsområden som väntas leda till minskad brottslighet, t.ex. genom jämnare inkomstfördelning, minskad boendesegregation och stärkt moralbildning genom familjens, grannskapets och skolans försorg.”

sökord på ne.se

Vilket skämt.



Pressen ökade precis när italienska läraren kommer in och tjatar på en (av de säkert 10) oinlämnade uppgifter jag har.
Hon blev riktigt besviken, ledsen, förbannad, arg när jag sa att jag och Ellen tänkte göra klart den idag. DET VAR MINSANN INTE OKEJ. Den skulle vara klar före. Suck. Som om jag inte har annat att göra.

Får se hur min intensiva studie-dag fortsätter.





Kommentarer
Postat av: CLARIZZA

Om några timmar kommer jag och undehåller dig, det är klart du KLARAR DET!!!

2009-05-20 @ 13:05:44
URL: http://pannkakssylt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0