Kryssningen


Resan var full och rolig. Den här gången kom jag i alla fall till sängs, visserligen tidigt på morgonen, men ändå. Jag har mina små upptåg som måste fullföljas. Båten avgick 19:15 från Värtahamnen. Vi var tillbaka vid 18 tiden idag.

Det var nog en fullproppad båt. Medelsnittsåldern var säkert 20. Det kan inte varit kul för de som var lite äldre eller de med barn. Redan i terminalen var det fullknökat med festsugna ungdommar. Där befann sig även en hel del folk från Åkersberga, otippat nog.

Vi tyckte synd om städarna som skulle städa på båten, hoppas dom har en bra lön. Hytten mittemot oss hade till exempel knäckt en säng, hällt chips på golvet och allt möjligt äckel.


Min dag började med ett dunkade huvud och vin upp till halsen. Jag förblev sängliggandes mer eller mindre tills vi var i land igen.

Bilden är tagen när jag och min mor åkte med denna pärla i sommras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0