Böckerna och jag

BÖCKER ÄR UNDERSKATTADE. SÅ ÄVEN BIBLIOTEK.

Alla borde läsa fler böcker. Förstår mig inte på folk som "inte läser", man får en ro med en bok som är suverän. Alla har faktiskt tid, är det inte hemma så kan det vara på bussen eller varför inte toaletten?! Det finns ju hur mycket bra böcker som helst. Tusen strålande solar är faktiskt en av dom! Jag själv håller alltid på med minst 2 böcker samtidigt, en när jag är hos max, en hemma osv. Jag har alltid ett litet lager med böcker jag ska läsa. "Efter den så ska jag ta den, och efter denså blir det den.." .

Jag brukar vara relativt ofta på biblioteket. Om man jämför med dom flesta (jag känner till iaf) i min ålder. Lämnar böcker, lånar böcker, läser böcker. Du får ett stort sortiment helt gratis! Enda kravet är att du lämnar tillbaka dem inom en månad om du inte vill förnya lånet. Det är kanon bra. Dom har faktiskt en stor bredning av böcker, finns väl något för alla. Jag går därifrån med minst 4 böcker varje gång.

Jag var där senast idag. Jag fastnade säkert en timma. Denna gång var det Dikt/Poesi hyllan som åter fick mitt intresse. Jag lånade även fyra böcker. Mer om dem senare. Denna ska jag börja med i alla fall.


Trasdocka  .  Tragisk bok som handlar om en flickas livslånga trauma med pedofilövergrepp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0