Ta mig till en stuga i skogen..



Jag läser en bra bok just nu. Den är lånad från bibloteket. "Ta mig till en stuga i skogen" är namnet på boken. Den har en ganska ovanlig handling, enligt mig( ken bero på att jag inte läst så  många böcker). Killen i boken lider av någon typ av paranoia (det framgår inte tydligt, men man förstår) vilket innebär en hel del sjukhus besök. Där han berättar om varför det blivit som det blivit. Han berättar dåtid och det är mycket intressant när han håller på med en älskarinna, droger och tunga fester trots att han har familj.
På baksidan av boken står  ett av de första samtalen med läkaren:
-Berätta hur du hamnade här, sa läkaren.
-Det var LSD och kärlek som gjorde det, sa jag.
-LSD kan jag förstå. Men vad har kärleken med det hela attt göra?
-Kärleken gör en minst lika galen som LSD, sa jag.

 
Så sant så sant. Man kan nog göra vad som helst!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0