Tegel, bra eller DÅLIGT?


Igår var vi på tegel, igen. Det var mycket folk.
På middagen innan frågade mina päron:
-Vad det var för folk som brukar befinna sig på Tegel?

-
RÅ-SINGLAR, generellt. svarade jag.
Vad är en RÅ-SINGEL?
-En singel som verkligen lever upp till att vara singel.


Alla som är där är i 18 års åldern. Nyfyllda. Tjejer och killar som kommer från SBN, The Wave och andra kletiga tillställningar, tar sig an dansgolvet på krogen. Tjejer t.ex. tar sig på brösten, gnider hela kroppen mot en as packad kille(som inte kan dricka)-som sedan leder till värsta sliskiga fyllehånglet på dansgolvet. Det hela känns lite omoget. Sånt förekommer inte(iaf inte i lika stor mängd) på krogar med högre åldersgräns. Varför ens stå där och hångla mitt på dansgolvet, varför flyttar man inte på sig? Hur kul är det att stå där mitt i smeten och bli knuffad överallt, kan knappt röra sig, svetten rinner, OCH FRAMFÖRALLT DU SER KNAPPT PERSONEN DU HÅLLER PÅ MED?

Detta är ett kapitel jag knappt förstår mig på( kalla mig gammalmodig om du vill, i dont give a fuck). Längtar till andra ställen. Södermalm igen?


Bilder från förra förkröket hos mig innan Tegel.




Kommentarer
Postat av: Clara

Alltså det är ju roligt att vara där, det är ju sällskapet som gör det hela och givetvis inställningen man har själv. Jag förstår vad du menar med rå-singlar är dock glad över att de inte går klädda som SBN/the wave tjejrna men hångla runt på gansgolvet för att sedan blockera andra dansglada gäster förkommer ju.

Vi vill in på södermalm :)

2008-07-24 @ 17:18:15
URL: http://pannkakssylt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0