Humlan i dess sommar


Har idag för andra dagen i rad suttit 2 ggr i Humlan, på EN  DAG. Givetvis var detta med clara. Vi träffade idag till skillnad från igår en annan kär vän vid namn Ellen Hallenberg (gillar efternamnet skarpt, så det måste nämnas). Det var roligt att ses, var väldigt länge sen. Fanns en del att prata om.

Senare på kvällen när jag och Clara besökte denna park träffade vi ett fotbolls-spelande gäng. De slogs sig ner vid oss. De hade druckit och det märktes. De gick natur och det märktes också, (förstå mig rätt). Dessa grabbar bjöd på 80% sprit i små "toalett-muggar" ( ni vet sånna som finns gratis på handikappen!) Vilket gäng detta var, så olika man kan va. Några stank det bonde om..

Hur som helst så disskuterade vi drinkar eller groggar. Vad är en drink och vad är skillnaden på en grogg? Bonde nr1 tyckte att det berodde på innehållet, saknades det något (t.ex lime.. ) så var det bara en grogg. Alternativet från Bonde nr2 var att de berodde på vad man drack det i (alltså t.ex. glas, mugg..) . Det blev ganska intressant att första bonden tyckte att man kunde ta en drink i små plastiga gratis muggar?! Det tycker ju nämligen inte jag. En Cosmopolitan i en mugg, vet jag inte riktigt om jag skulle säga att det var en drink.. Det blir en grogg. Men blandar man denna Cosmopolitan hemma i ett ordenligt drinkglas, then we talk.



Puss!

 

Kommentarer
Postat av: Clara

HAHAHA, ja bilderna på shawarna kommer strax i min blogg, men vilka bönder hela högen !!!

2008-07-04 @ 23:11:37
URL: http://pannkakssylt.blogg.se/
Postat av: Ellen

HAHAHA jag såg picsen på "shawen".. ganska intressant det där med grogg vs. drink;)



haha PUSS

2008-07-05 @ 15:15:27
URL: http://whallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0