fundering



Sitter och funderar i min väntan. Brorsa nr 3 kommer över idag, snart. Med underbar familj och hela rasket. Det bjuds på fika och vi spelar säkert lite spel, med tanke på att vädret verkar ostabilt. Mys-Pys.

Mycket surrar i mitt huvud. En av sakerna är att Max har sin semester nästa vecka. Men vi har fortfarande inte bestämmt var vi ska. Blir Göteborg med Liseberg, eller Skärgården med mys, eller camping med tält? Detta börjar bli grymmt frustrerande eftersom han får semester på fredag. Vi vet helt enkelt inte hur vi ska göra. Som sagt, utomlandsresan blir nästa år. Pengarna är för begränsade. Vad gör man? Kryssning har varit ett förslag, men tänk om man då också hade åldern inne?!

Detta måste vi ta ytterligare en kik på idag. Göteborg ligger nog närmast i hjärtat, men problemet är ju boendet. Hotell priserna behöver jag inte gå in på per natt. Vandrarhemen ligger på runt 300 och uppåt per natt vilket är billigare (men har man precis sagt upp sig från sitt jobb, och har ungefär 1000 kr att röra sig med, så blir detta mkt!!). Jag sitter optimistiskt och väntar på toppen erbjudandet, det som ska vara hyvsat billigt och tar oss till något exotiskt paradis.

Hur som helst var det en av mina irriterande tankar i dagens läge.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0