Tripp hos tandregleringen


Först fick jag knappt någon tid alls hos min reglering, men idag fick jag till och med två tider. Slashasorna hann inte klart imorse med andra ord. Irriterande men sant. På Danderyds tandreglering har de rum med två britsar (?) i samma rum. När jag ligger där på britsen och nästan håller på att somna av den EXTREMT SÖVANDE lampan hör jag hur patient skriker brevid. Jag vänder mig om kollar på den livrädda damen. Hon ligger och krampaktigt håller fast i sköterskan som försöker göra något tand avtryck. Det här var en kvinna som defenitivt hade tandläkar-skräck . Stackarn, hon var dessutom vuxen. Det jag menar är, växer man inte ifrån sånna där löjliga fobier? Att vara rädd för tandläkaren är ju faktiskt riktigt löjligt. Det är en person som endast vill hjälpa dig med dina tänder. Tandläkaren skulle ju aldrig göra en illa, alltså något som skadar hälsan.
Kvinnan var iallafall livrädd. Hon skakade och hade allvarliga andningsproblem. Undra vad som från början gjorde henne så rädd för tandläkaren? ...



En film som absolut inte borde ses av någon som innehavar skräcken för tandläkaren.




Kommentarer
Postat av: Marta

Man ska aldrig se ner på fobier. Ingen fobi är ju egentligen löjlig... Om inte typ Fobiofobi då man är rädd för fobier... Jobbigt att leva...Rädd för sig själv...



PS: Minns den där "höjdar-rullen"

2008-08-26 @ 12:35:05
Postat av: mary her self

Du har rätt till en viss del ( TYCKER JAG!! ). Men fortfarande så vet jag flera fobier som jag tycker är löjliga. Tandläkar-fobin kan jag ändå ha lite förståelse med, men jag tror att vissa fobier kanske även den kommer försvinna med tiden. Hoppas på det iaf.

2008-08-26 @ 18:52:17
URL: http://mypleasureyourchoice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0