Pay it forward


Jag kom fram till att hur det än var så får det inte sluta . Undra om andra tänker likadant. Tydligen inte. Många gamla minnen väcks upp när jag ser på film. Många bra, för bra. Många som var skit en viss tid.

Jag såg en film med Max idag som alla borde se. "PAY IT FORWARD". Haley Joel Osment har huvudrollen (Lilla söta killen från AI, Forrest Gump, Sjätte sinnet) i filmen. Han får en skoluppgift om att göra ett försök till att förbättra världen på något sett. Han tar saken på ett stort allvar och kämpar tills det verkligen ger resultat. Han har det det inte så lätt där han bor med sin mamma(som är alkolist och har 2 jobb att sköta). Filmen slutar riktigt sorgligt och jag gråter (as usual).

Filmen fick mig iallafall att verkligen börja tänka på att en dag kanske det är försent. Tänk att vakna upp och få veta att det är försent. Alla borde bli påminda . oftare .





Kommentarer
Postat av: Ellen

den filmen är så jävla bra! fett bra budskap ju

2008-08-10 @ 17:23:39
URL: http://whallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0